De eerste dag naar school - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Steffanie Spijkerman - WaarBenJij.nu De eerste dag naar school - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Steffanie Spijkerman - WaarBenJij.nu

De eerste dag naar school

Door: Steffanie

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

01 Februari 2016 | Finland, Kuopio

Zo, en toen was het alweer maandag. En dat betekende dat ik naar school moest. Een Finse welteverstaan. Zenuwachtig dat ik was! Maargoed ik werd opgehaald en hoefde dus gelukkig niet alleen te reizen.
En jahoor, daar kwam een auto aan die mij van de parkeerplaats kwam halen. Maar opeens waren daar nog twee meiden, en wat toevallig, ze kwamen uit Duitsland en gingen vandaag ook naar school. Nou dan is dat toch een beetje mijn redding zodat ik niet alleen ben! In de auto lekker gekletst met de leraar en de twee meiden achterin. Als we er in het Engels niet uit kwamen gingen we mooi over in het Duits. En achja een cursus duits erbij is ook niet slecht!
Eenmaal op school.. iedereen keek ons aan alsof we buitenlanders waren (maar dat zijn we natuurlijk ook, haha!). Een mooie rondleiding gehad en uitleg over de Finse cultuur en de dingen die we kunnen eten (heel handig als je niet weet wat je moet eten).
Voordat ik met mijn stage mag beginnen moet ik een MRSA-test doen, dus ik met mijn goede gedrag: dus we gaan bloedprikken? Ehm, nee met een wattenstaafje in je neus en je mond. Nou de tranen sprongen me in de ogen want dat hoop ik niet meer te hoeven doen, menn wat een akelig gevoel, haha!
Daarna zijn we met zijn drietjes naar de stad geweest om onze buskaartjes te regelen en hebben we lekker wat koffie gedronken om de eerste dag te ''vieren''. En wat is leuker dan een tukker zijn die met het Twentse accent een Duitser duidelijk kan maken wat ze bedoelt!
De eerste busreis was ook een pretje, want wij wisten natuurlijk niet waar we uit moesten stappen, dus bijna de verkeerde halte en ja dan hadden we waarschijnlijk nog een half uurtje moeten lopen. Maar voordat we de bus uit stapten nog even aan de buschauffeur vragen of het de goede halte was, en hij zei: nee dames jullie moeten 1 verder :)

Maargoed, deze dag zijn we goed doorgekomen en de volgende vier dagen moet ik alleen doen, want ik moet uiteraard de uitslag van de MRSA-test afwachten. Dus morgen zit ik lekker tussen de Finse studenten om practical lessons te volgen! Noujaa kan best gezellig zijn denk ik dan.
Aan het eind van deze week is de uitslag binnen en dan kan ik maandag beginnen op mijn stage, maar ik moet toegeven, het is best leuk hier!
And.. I love the coldness now :)

Zodra mijn schoolweek voorbij is zal ik weer nieuwe dingen gaan schrijven, maar voor nu moet ik nog even aan de bak met verslagen en dergelijke. Maar als er iets spectaculairs gebeurt zal ik het laten weten hier.

Liefsxx,

  • 01 Februari 2016 - 17:18

    Janine:

    Fijn om te horen en te lezen dat je het nu leuk hebt.
    Na 2 dagen afzien eindelijk aan de slag. Lekker toch. Heel veel plezier vanavond bij de meiden en veel succes morgen op school.
    Xxx mama en papa

  • 01 Februari 2016 - 20:05

    Marisca Eijkholt:

    Leuk verslag Steffanie. Fijn te horen dat je je draai een beetje gevonden hebt! Klinkt gezellig nu. Geniet ervan, en blijf ons met mooie verhalen bestoken. Liefs Marisca

  • 01 Februari 2016 - 20:41

    Ina:

    Gelukkig, de eerste lastige dagen zijn voorbij.. Nu kan je lekker aan de slag, al is het op school.. Veel plezier.
    Hartelijke groet Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Steffanie

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4060

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 18 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: