De eerste week is alweer voorbij - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Steffanie Spijkerman - WaarBenJij.nu De eerste week is alweer voorbij - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Steffanie Spijkerman - WaarBenJij.nu

De eerste week is alweer voorbij

Blijf op de hoogte en volg Steffanie

07 Februari 2016 | Finland, Kuopio

07 februari, dat betekent dat het al weer 9 dagen geleden is dat ik hier aankwam.
De eerste week school, tja als ik daar nu zo op terugkijk, was het inderdaad best leuk, ookal waren de lessen in het Fins. Soms is het ook best leuk om je eigen fantasie op de loop te laten gaan :)
Ook heb ik wel wat dingen geleerd hoor! Ik hoefde niet alleen mijn fantasie te gebruiken, want er waren best wat leraren die het een beetje naar het Engels konden vertalen voor mij.
Op school hebben ze ook best een goede techniek om studenten lekker te laten eten. Zo hebben ze bijvoorbeeld één keer per week een gratis maaltijd. Zo kunnen de studenten zelf bepalen wanneer ze dit inzetten, waardoor ik denk dat je eerder een maaltijd probeert die je niet kent (dus ja, dit zou in Nederland ook moeten gebeuren!). Maargoed, ik was natuurlijk een ''visitor'' dus ik mocht de hele week gratis eten, ook wel relaxed hoor :D.
En zou je denken dat alles mee zit, werkt je sleutel ineens niet meer op de deur. Oh, Oh.. ja dat dacht ik ook. Service guy will come to take a look.. Well okay, en jahoor het slot was kapot, dus daar moest een expert bij komen. Maargoed er hing de volgend dag een mooi briefje op mijn deur met de tekst: lock has been fixed! Nou mooi, good job :)
En op school en met mijn medestudenten hier in het gebouw: als je een woord niet weet in het Engels, is er altijd google translate of handjes en voetjes.. en anders moet je het maar tekenen ofzo, best leuk haha.
Zaterdag; oke.. er is dus een ijshockeywedstrijd. Nou let's go en kijk wat er van komt. Ik kan iedereen aanraden die niet (of misschien ook wel) van voetbal houdt: ijshockey gaat een stuk harder en het is (denk ik) leuker om naar te kijken dan voetbal (en op de vechtpartijen na dan). Maar ze gaan gewoon niet zo snel liggen als die voetballers.. De stompen elkaar neer en staan vervolgens weer op.. Ik denk dat deze kerels meer blauwe plekken hebben ;)

Maar mijn weekend was goed, en ik hoop dat morgen de stage ook leuk wordt voor de komende weken!

En ja! mijn MRSA resultaten zijn goed, dus morgen kan het avontuur op stage gaan beginnen!

Tot volgende week!
xx

  • 08 Februari 2016 - 22:33

    Oma Miny:



    Hey Steffanie, van marc-jan gehoord dat je al goed aan het "inburgeren" bent en dat je al van alles ondernomen hebt. Goed hoor, laat je vooral niet ontmoedigen. Het weer is in Finland ook een stuk beter
    dan hier, het is hier op moment storm en regen, dus tel je zegeningen!Tot de volgende keer, liefs en groetjes van opa en oma m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Steffanie

Actief sinds 30 Jan. 2016
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4036

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 18 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: